onsdag, januari 21, 2009

"bara jag"




För ett tag sedan hittade jag ett projekt för 2009 på myamias blogg. Bara jag heter det.
Jag tänker inte göra några tjusiga alster utan bara ta det som kommer ut ur mitt huvud just nu.
Får hoppas att jag får ihop 52 kort tills året är slut ;) Dom två första målade jag med akrylfärg, men dom blev inget bra så i fortsättningen skippar jag det. På baksidan skriver jag som en dagbok så dessa tänker jag inte visa upp - det hette ju "bara jag" ;)

Vecka 1 & 2 var jag sjuk, så jag gjorde bara ett enkelt 2009 kort.
Vecka 3 är ordet viktigt. Var på mammografi och det är viktigt för mig, dig och alla kvinnor. Vilken tur man har en stämpel med bröst på ;)
Vecka 4 är ordet svart. Att vara Bipolär (manodepressiv) innebär perioder med "svarta" deppiga perioder. Och just nu har jag en sådan så det här kortet beskriver känslan i mitt liv just nu. Hoppas att vecka 5 blir i glada färger.

På fredag fyller Dottern år så jag har gjort ett kort till henne. Men det får ni se senare, för jag tror hon är inne här och kollar *vinkar till lilla gumman* :)
/Cina

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra idé faktiskt! Jag tror jag också ska försöka göra något sådant. :o)

Annika kort & gott sa...

Vad kul att du oxå hängde på utmaningen. Jag har än så länge bara gjort för v1 och v2. Behöver göra för v3 och 4 oxå för att komma ikapp.
kram Annika

Anonym sa...

Klarar inte en sådan utmaning så det ska bli kul att se dina istället

kram am

Anonym sa...

JÄttefina kort vännen!
Tack för din omtanke! Jag mår mycket bättre idag =D Lite tung i andningen men det går nog över. Om inte annat har jag ju skitdyr medicin jag kan använda...;P

Kram!

Anonym sa...

Jo, det har jag fått höra från flera håll. Men jag känner juh själv att jag typ inte får luft så jag vet inte om det stämmer. :o) Men det ska juh vara en fuktig bastu isf ingen torr. Fukten hjälper väl till att vidga luftrören. Precis som när man använder inhalationer. Låter juh vettigt iaf. :o)

Elzie sa...

Vilken rolig idé. Gillar den i svart väldigt mycket.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Elzie

Sanna F sa...

Kul att du åxå är med i utmaningen!!! Finfina kort!

Mya sa...

så kul att du hoppat på projektet! jättefina kort! kram

Moa sa...

Gillar dina kort.... allra helst den sista Svarta.. även om jag förstår att du inte mår bra så är det ju tack vare det du fick till den så bra.. ha en skön helg.. Moa

Cee sa...

Vilken rolig ide ... det måste jag också prova att göra.... mmm
Ha det bra kram Cee