fredag, maj 22, 2009

Ilska och ATC

insidan
invikt framsida
Framsidan
Alltså ni kommer inte att tro mig !!! UPS kom med min dator i tisdags, och jag var överlycklig. Men säg den glädje som varar. Den fungerar INTE som den ska ändå!!!! Inte det minsta pip kommer ut ur högtalarna. Sonen och jag kollade igenom alla inställningar. Men det såg helt ok ut. Ringde supporten på Acer och hon skickade en zipfil med drivrutiner. HA... inte f-n hjälpte det. Jag var SÅ ARG så ni kan bara inte ana. Funderade ett tag på att gå ut och slå den i bitar mot tegelväggen. För supporten sa nämligen att om inte drivrutinerna fungerade fick jag skicka den till verkstaden i Tyskland -IGEN.
Jag ska ever-never-again köpa en Acerdator *grrrmorrsådetså*


Igår gjorde jag en ny typ av ATC (ny för mig). Dessa kallas tydligen "Triptycher" ?!
Det är iaf en tredelad ATC som man viker ihop. Jag ville använda temat kärlek/vänskap. Framsidan är dekorerad med gamla hederliga magic mesh (me like) och små hjärtan från en stans. Andra framsidan som man viker in är en bokstavsstämpel från Cherrypie som jag färglagt bokstäverna LOVE. Insidan har jag använt samma rutiga papper för att just få fram helheten och samhörigheten med alla tre bilderna. Dessa tre stämplar kommer från Papermaze, förrutom swirlen som kommer från Tingtura. Jag tänker inte berätta hur lång tid jag la på det här *fniss* Jag kan säga att jag hann få ont i ryggen under tiden ;) Det var otroligt kul, och blev nästan som ett litet minialbum.
Jag har även börjat på ett morsdagskort - utan stämplar. Jodå man får ju variera sig lite ;)

Hmm undrar om jag ska gå och äta frukost eller slänga ut skitdatorn ?

/Cina

6 kommentarer:

Amanda sa...

Men vilket strul! Förstår du blir förbannad! :o/

Hoppas du får ordning på den där datorn en gång för alla!

Annika kort & gott sa...

Snygga alster!!!
Håller tummarna för att du får ordning på datorn utan att skicka iväg den igen.
kram Annika

ScrapFia sa...

Hej Cina!!!!
Guud så läcker din Triptych blev! Jag ska snart börja på min första till Linnea...hmm, får se om tålamodet tryter eller inte..
Datorstrul är aldrig kul! Speciellt inte när man är sjuk och allt ändå känns blääääää!! ;)
Hoppas både du & datorn kryar på er snart!
Kram Eva (ScrapFia)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Som sagt - skitsnyggt kort!
Kollade precis min mail i samma stund som jag klev in här - och då hade jag visst fått mailet från dig! *glad* Ska fylla å kaffekoppen innan jag sättar mig och läser det! *ler*

Hoppas verkligen du får ordning på den där jädrans datorn..

ATC-kort och tema.. Hmm... Eftersom jag är så inne på hund och sånt just nu så kanske ett tema på djur skulle passa bra?

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

DragonBitch sa...

hej cina.. tycker synd om dig och ditt problem med din dator...
du skrev i min blogg att jag hade en uggle stämpel.. är det möjligtvis Pink Cat Studio du menar??
visst kan jag fixa några till dig men i det kitet är det bara ugglor så kolla vilken / vilka du vill ha så löser jag det åt dig...
//Jessica

Gisan sa...

Stackare! När ska du få en fungerande dator kan man fundera på. De borde ge dig en ny. Men kanske ett annat märke vore att föredra... Kramar...