fredag, mars 30, 2007

HJÄLP - desperat !!

Jag fixar inte det här med att sluta röka :(
Jag klarade 2 veckor & 2 dagar sen var det kört när jag fick tandvärk. Köpte cigaretter och smygrökte så familjen inte skulle få veta. Blev upptäckt och världens terror började då. Efter två tandläkarbesök akut i 2 dagar i rad så lovade jag nära och en speciellt kär att försöka igen pga min dåliga hälsa.

Så idag åkte nikotinplåstret på och snusdosan i akuthjälp i väskan. Men i eftermiddags var jag totalt desperat att jag stal en cigarett av min son - huu jag borde skämmas !! Men jag fixar inte det här !!! Vad jag än försöker med så går det bara inte !! Jag tröstäter, håller mig sysselsatt, jag går ut och går långa promenader. Jag tar en snus då och då när det blir akut jobbigt. Men ändå så går det inte !! Jag köpte kameran som motivation och morot. Jag pysslar i massor för att inte tänka på eländet.

Fyyy jag är så besviken och arg på mig själv :(

Och jag märker ju ändå vilka positiva effekter det fick på dom två veckorna. På hostan, på mina dåliga lungor som andas lättar och på min energi som fördubblades. Nackdelen var dom två kilona som redan hamnade på min tjocka mage *muttrar*
Hur fasen ska jag bli kvitt mitt 32 åriga beroende ????? Hjälp !!!!
/Cina

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar att jag skulle kunna hjälpa dig,men det hänger nog bara på dig själv.
Rökte själv i några år men slutade när jag väntade mitt första barn.
Sen feströkte jag ett tag men det är många år sen nu.
Det gäller nog att vara motiverad.
Har en vän som började röka samtidigt som mig och som har rökt till för ett år sen.Hon har nog åxå rökt i 30 år,men bestämde sig för att sluta och har klarat det bra den här gången.
Hoppas det lyckas för dig åxå,ge inte upp även om det blir några bakslag.
Tack för ditt beröm om min LO,jag är rädd att det blir lite väl enkelt ibland.
Och tack för tipset på stämpeldyna,en sån ska genast inköpas.
Ha en bra dag i solen,för det är väl sol där du bor åxå hoppas jag.

*Kram*

Virrhönan sa...

Hej tror att de viktigste är att du slutaqr få dåligt samvete då du misslyckas vet att de är svårt men om du nu skulle tillåta dig endast en enda cigg per dag och kämpa i övrigt tror jag att de skulle bli lite lättare, dåligt samvete föder dåligt samvete som i sin tur ger sämre självförtroende, du har varit superduktig och jag vet att du kan fortsätta vad det sätt inte upp för stora mål nu i början och bli inte för besviken om du misslykas.

kämpa jag tror på dig.

Liz sa...

Ge inte upp nu syster min! 1 cigarett är väl ett bra resultat ändå med tanke på att du innan rökte typ 20 st om dagen! Kom igen nu, du klarar det det vet jag!

Kramis

Annika kort & gott sa...

Skicka iväg ditt dåliga samvete på semester, det gör absolut ingen som helst nytta! Försök att fokusera mer på dina positiva effekter och ta nya tag. DU klarar det här!!!

kram Annika

Lotta sa...

Men du, hur många tror du genomgår en beteendeförändring utan att få bakslag? Det är ett normalt beteende. Men det gäller att inte se det som att allt är kört. Du har kommit superlångt och har du klarat dig så här många dagar så klarar du så här många dagar till. Det är jag övertygad om.

GO Cina!!!

Kram L8

Anonym sa...

Klart du klarar det här, även om det blir ett bakslag då och då. Men i långa loppet så fixar du detta vännen min. Så det är bara att ta nya tag i morgon

kram am