fredag, september 04, 2015

KIKKI K perforated medium peach.




Kunde inte bärga mig, var bara tvungen att köpa den nya Kikki K perforated peach. Redan för en månad sen när jag såg den blev jag kär. Har aldrig sett eller klämt på en Kikki K utan bara sett bilder. Var lite tveksam eftersom jag inte visste hur kvaliteten är på hennes planners. Ville inte köpa en icke skinn igen för nu har jag min Color Crush gold som jag fortfarande inte är kompis med materialet på utsidan. Älskar insertsen och färgen, men fejkskinnet njae funkar inte riktigt för mig. Så Kikki K är ju i läder så jag slog till! Beställde i söndags, och i måndags skickades den från Australien. Och gissa om jag blev chockad när den kom idag, fredag. Snacka om snabb leverans!!! Går snabbare från Australien än inom Sverige. Tyvärr hade Arlanda tullen fått klorna i den så jag fick lösa ut den på posten med 143 kr i tullavgift, så där blev jag inte så glad precis.



Slet upp lådan och fick fram denna fina box som matchar plannern. Gillar när dom lägger ner lite och gör förpackningarna fina. Där får Filofax minus för dom har övergått till tråkiga plastfickor som inte skyddar mer än mot damm. 

Och här har vi skönheten i full blom.
MEN jag måste erkänna att jag är väldigt besviken på färgen. Trodde den var så där ljuv och pastellig aprikos som på hemsidan. Men den är mer av en persiko-orange i en intensiv nyans. Så pastell färg är den inte direkt.

Så här såg den ut på Kikki K's hemsida. Visst kan man väl säga att den är mer rosa-aprikosfärgad. Och eftersom jag har stor erfarenhet av att köpa planners på nätet så är det knappast min skärm som visar annorlunda färg. För alla andra jag har köpt så har det varit den färgen som visats i webbutiker.

Här är insidan. Fina stora guldringar och fina fickor. Klädseln på insidan är av tyg.
Men hur tänkte dom när dom satte in rosa dividers?! I mina ögon skär dom två färgerna sig haha

Den innehåller månadssidor och massor av diverse anteckningspapper. Papperna är väldigt tunna och kan jämföras med Filofax egna papper.
Litet minus är att kalender ingår inte utan det säljs separat.
Men för mig gör det inget för jag gillade inte utseendet på dom. Och jag har mina Color Crush veckosidor som jag älskar och tänker använda.
Eller så köper jag nya för 2016 hos säljaren på Etsy som jag köpt av tidigare.

Så första positiva intrycket:
Väldigt bra kvalitet
Stora bra ringar i guld.
Bra fickor.
Härligt och vackert hålmönster.
Ytbehandlat läder.
Kanonsnabb leverans.
Billig frakt, bara 75 svenska kronor.

Negativt intryck:
Färgen (är lite ledsen för det)
Att det är tyg på insidan och inte skinn.
Ingen kalender för 2016
Tunt trist papper.

Men annars tycker jag att det är ett bra köp och kan rekommendera andra att köpa en Kikki K.

Så nu är jag sysselsatt i helgen.
Önskar alla en härlig och rolig pysselhelg
/Cina




1 kommentar:

Unknown sa...

wow another one, It seems that the camera doesnt do justice to the color of this planner