söndag, september 13, 2015

Fuse Tool


Har shoppat lite på Scrapfabriken.se. Såg detta PL core kit i en project life grupp på FB. Direkt jag såg det så kände jag att det här ska bli mitt. Och det är den nu. Fantastiskt fina kort i min smak, enkla och fina färger.

Sen hoppade jag på Fuse Tool tåget. Den kommer från We R memory Keepers.
Den används till att försluta plastfickor till tex PL eller pocketletter. Eller försluta påsar som du ska använda till diverse förvaring. 
Här är mitt första försök med att göra en shaker ficka i ett pockletter.
Den är väldigt lätt att använda och det blev hur bra som helst. Jag använde små små glaspärlor och där var inget läckage alls.

MEN nästa dag jag skulle använda den gick det inte alls bra! När jag snurrade på hjulet så funkade det bra. Men så fort jag satte hjulet mot vilket material som helst så snurrar inte hjulet. Försökte på olika sätt och material men ICKE!
Har haft kontakt med butiken så jag ska skicka lite bilder. Så jag får se om jag får en ny eller någon annan lösning på problemet.
Men överlag så är den ett perfekt verktyg för PL och PLP.
/Cina



2 kommentarer:

Unknown sa...

yeah fuse tool, perfect for those cards. cant wait to see more creations from you

Frusvea sa...

Kirti: I'm going to use it in my project life pages too. So maybe you can see more of some fusing.