onsdag, april 29, 2015

Projekt Life & Haul foto

Hela scrapvärlden är galen i Projekt Life. Jag har provat lite halvdant men i Bo Bunny's Misc me. Det är i en helt annan storlek än dom vanliga 12x12" projekt life. Men fastnade inte riktigt, har fyllt 1 pärm och påbörjat ännu en men sen tog det slut. 
MEN! Jag har blivit helt förälskad i PL korten och speciellt Becky Higgings value kit. Där man får stora och små kort och dekorationer. Från början fick jag några av vänner som jag skulle använda till mina filofaxer. Men sen slog guldfebern till och jag köpte Heidi Swaps kit Gold foild. Underbara kort. Och helt plötsligt är jag ägare till 4 olika kit, ooops! Tanken är att jag ska använda dom till pocketletter eller när jag gör kort. Men när jag fastnar för något går jag all in och blir en hoarder. Precis som jag nu börjat köpa på mig Heidi Swapps stämplar och stickers. Jag har alltid gillat hennes härliga stil och alla dom fina grejerna hon gör till fotoalbum, minialbum osv. Hennes lite slarviga texter/ord gör mig glad. Innan var jag ju en vintage tjej under många år så då köpte jag aldrig något. Men nu är vintage helt bortraderat från min hjärna. Nu blir jag bara stressad över alla dessa lager, murriga färger, distressade och rivna kanter och en ziljon blommor. 
Så här är lite bilder på mina senaste inköp.
Här är mina 4 kit med PL kort. Heidi Swapps är nog det jag gillar mest. Men sen hittade jag det i övre högra hörnet som har dom genomskinliga overlay korten, så himla fint!
Jag har varit nyfiken på Webster Pages Color Crush craft mate folie så till slut köpte jag en. Väldigt fin och faktiskt får man plats med mycket. Än så länge har jag alla TGR stickers, några PL kort, pennor och lite gem i den. Köpte 2 ark Heidi Swapp stickers och ett stämpel set. 

Senaste shopping blev det 2 Heidi Swapp clearstamp. En söt skrivmaskin jag köpte av en tjej på FB.
Sen upptäckte jag ett nytt märke jag inte sett för Basik & K. Föll totalt för setet med fiskarna så himla rolig och gullig med alla dom små fiskarna. Och papperna är supersöta och priset är ju superbra också. Sen har jag äntligen köpt en mindre cirkelstans, 3/4" Har saknat en mindre sådan. 

Ja jösses vad jag har shoppat loss den sista tiden. Men jag tror jag klarar mig nu ett tag för jag har köpt ett gäng 6x6" paper pad också. Alla i sommartema så nu får alla mina pocketletter pals sommar i brevlådan :) 
Det var allt för denna gången, nästa inlägg är det Filofax kärlek!
/Cina



Inga kommentarer: