torsdag, mars 26, 2015

Mer filofaxer till folket, eller mest till mig.

Förra veckan åkte jag till stan för att reklamera mina glasögon där blingstenar ramlat av. Tänkt jag tar en liten tur inom Akademibokhandeln. Och minsann så var det REA.. med stora bokstäver. Inte skulle jag köpa fler men där stod det en Calipso som jag varit nyfiken på länge. Och en Malden pocket i en underbar turkos färg. Jag gillar inte Malden så jag sålde den jag hade innan. Men jag visste att den här var inte så lätt att få tag i så jag köpte den och tänkte någon av "mina" filofax flickor skulle vilja ha den. Man ska tänka på sina medmänniskor - och deras plånböcker haha. Och mycket riktigt sålde jag den direkt jag kom hem. Och kändes så bra att jag kunde glädja någon. 
Men färgen är helt fantastisk, synd att inte Originals hade en med denna färg. Och bara kolla denna underbara blå färg som Calipson har. Jag var i sjunde himlen!! Och 499 kr/styck. Tror att Malden går säkert på 700 kr. 

Jag var fullkomligt i extas över fynden. Och direkt kände jag att Calipson skulle få stanna kvar hos mig. 
MEN när jag väl plockade upp den ur påsen blev jag så besviken. Den var helt sned!! Se bilderna här under. 

Jag var riktigt ledsen för jag gillade den verkligen. 
Diskuterade lite med tjejerna på FB och googlade bilder men den skulle definitivt inte se så här ut. 
Men jag tänkte skam den som ger mig, den här är min!
Så under några nätter la jag den i press och på dagarna hanterade jag den och tvingade jag fram pärmen så den var kant i kant med bakpärmen. Så efter en veckas hantering så är den nästan rak igen. *gladglad*



Calipson är en Compact Personal så det betyder att det är väldigt små ringar. Men den är liten och nätt och helt underbar läder. Lite "fluffiga" pärmar trots att dom är relativt fasta. Jag klappar, känner och öppnar och stänger den varje dag för att riktigt känna hur fin den är. 
Och efter att ha snurrat till rejält med mina pocketletter pals så fick den direkt ett syfte. Jag ska använda den till att skriva adresser, till vem jag ska skicka och få. När jag får och när jag skickar
och vad dom olika personerna tycker om. Så nu har jag fått kläm på båda omgångarna som vi blev lottade till. 
Jag gillar absolut inte orange färg, hatar den!! MEN i skåpet bredvid fanns ännu en Calipso i färgen Burnt Orange och den ser ut så här!
Som jag ångrar att jag inte köpte den också!
Funderar på att åka till stan och kanske klappa på den lite, men misstänker att den är såld med tanke på det otroliga priset 499 kr i stället för 699 kr. Är den kvar så tror jag det är ett tecken på att även den ska bo hos mig.
Tror min hjärna totalt har tappat alla hjärnceller, för hur många filofaxer kan man behöva?! 
Behöva och behöva, trist ord. 
Får se vad som händer ;)
"Hej jag heter Cina och jag är missbrukare - filofax missbrukare"
Nej filofaxer gör mig lycklig, that's it!
/Cina





Inga kommentarer: