torsdag, mars 05, 2015

Historien om en filofax som det gick troll i!

I julklapp önskade jag mig en Original personal filofax i fuschia lack och en Original A5 i lila lack. Den i personal köpte jag till mig själv i julklapp - tack Cina! Och den stora har jag suktat efter sen före jul. Men så sålde jag min Aston och diverse scrapgrejer för att finansiera den. 
Och som i förra inlägget skrev jag att jag beställt den från Kalenderkungen (min favvis affär) Men där kom ingen paket så på tisdagen mailade jag dom. Fick till svar att leverantörerna skickat fel färg. När dom sen fick leveransen med rätt färg, så visade det sig att den var slut!! Blev så ledsen och irriterad att dom inte mailat mig och sagt att den inte fanns i lager. Så jag tänkte att nu bara SKA jag ha den till min födelsedag. Så jag sålde lite scrapgrejer till, vilken tur att man har ett rum fullt! Åkte in till stan och köpte den för 180 kr dyrare på Akademibokhandeln Gleerups. Åh så fin den är, höll hårt i påsen när jag gick genom stan så jag inte skulle tappa den haha.


 När jag kom hem så slet jag upp den ur påsen och ut med innehållet för nu skulle Erin Condren sidorna flytta in. MEN ...
Så här såg det ut när allting var på plats! 
Jag kunde inte knäppa den! Blev så ledsen och kände mig lurad för när jag hade tittat på diverse youtube videos så stack sidorna fram en liten bit. Här var det minsann ingen liten bit.
När jag äntligen fick min filofax så blev det sådant fiasko.
Fick tips av en tjej på den internationella FB gruppen att man kunde klippa av flikarna och i stället göra top tabs. Så det gjorde jag. Blev inte så där snyggt precis. Men ändå stack det ut för mycket. Så jag bestämde mig att nu jäklar ska jag fixa detta. Så jag satt halva natten och skar av en halv centimeter på yttersidan. Där var typ en "marginal" utanför boxarna man skriver i. Skar ända in till boxen. Och så här blev det!


En liten bit sticker ut men det kan jag leva med bara jag kan använda mina fina EC sidor. Känns ju trist att inte kunna använda dom när jag dekorerat och skrivit i den sen Januari.

Så trots alla motgångar med den här filofaxen så blev den ändå rätt så bra.
Nästa vecka ska jag piffa den lite och göra den lite vackrare på insidan.
Är så glad över min födelsedagspresent !!
/Cina




Inga kommentarer: