söndag, februari 22, 2015

Ny hobby, multikreativt !


I den kreativa världen så dyker det upp många härliga sätt att skapa och vara kreativ.
Scrapbooking, kortmakeri, mixed media, projekt life osv osv
I en svensk filofax grupp på FB dök det upp något nytt spännande projekt.
Det kallas "Pocketletter"
En amerikansk tjej som kom på att kombinera alla möjliga kreativa
papperspyssel med brevskrivning.
Så huvudsyftet är brevskrivning, brevvänner.
Det bygger på plastfickorna som man använder till ATC, dvs samlarbilder.
I dom 9 fickorna dekorerar man efter tycke och smak och baksidan av fickorna
lägger man ner lite små söta saker till personen som ska få det här "pocketletter"
Alla fickor ska dekoreras men det är valfritt vilka eller hur många fickor man vill
stoppa ner dom små presenterna i. Men EN ficka är avsett för själva brevet som man skriver.

Sen viker man ihop sidan i 3 delar och skickas i ett E65 kor till mottagaren.
Vi körde en utlottning i gruppen vem om skulle skicka till vem.
Men man kan ju göra detta tillsammans med en kompis
eller fråga fler om dom vill vara med.

En tjej i filofaxgruppen startade en svensk pocketletter grupp.
Och jag som är ATC älskare (har varit det i många år) hängde så klart på det här.
Tyvärr tas det in fler medlemmar än i gruppen förrän allt har startats upp.
Kommer att länka här i bloggen när den öppnar upp för allmänheten.


Så nu har min första "brevvän" fått min premiärsida.



Framsida
Jag ville ha ett färgtema så det blev rosa brunt hjärtetema
och såklart blev det lite stämplar i fickorna. 
Stämplar är ju min passion!

Baksidan där jag stoppat lite washiprover, tags, små trähjärtan, små hjärtan, en påse tv, i mitten
har jag stoppat ett ATC kort och där det prickiga pappret finns är den fick jag 
stoppade brevet i.

Så för er som blev sugna så kan ni hitta all information HÄR i Janette Lanes blogg, tjejen som startade detta.

Se gärna alla hennes video så får ni all info.
Visst blir ni intresserade och nyfikna nu ;)
/Cina

Inga kommentarer: