måndag, februari 16, 2015

Copicpennor del 5 & filofax shopping

YES, ny leverans med 17 härliga Copic pennor!Tänk att lite pennor kan göra en så glad.
Jag beställde dom i onsdags på Sir Stampalot och fick dom idag, måndag.
Går snabbare ibland att beställa från England än att skicka brev
inom Sverige *svenska posten är labil*

Förra veckan var jag på Lagerhaus och shoppade lite. Härliga pasteller som påminner mig
om våren som jag längtar otroligt mycket efter. Washitejp 10 kr och jag såg inte någonstans att dom hade tag 3 betala för 2. Så nu grämer jag att jag inte visste det för då kunde jag ju fått en gratis!!!
Rosetterna tänker jag använda på kort. Dom stora etiketterna hittade jag på bakavdelningen och dom har jag satt i min filofax (bild kommer snart)
Dom mönstrade klämmorna köpte jag på TGR.

Nu har jag hoppat på något alldeles nytt och det ska bli SÅ spännande!
En amerikansk tjej som startade detta och nu har vi svenskar fått nys om det också. Så jag har gått med i en svensk FB grupp.
Det kallas Pocketletter och är en ny form av brevvänner/swap. Allt bygger på plastfickorna som man använder till ATC /samlarbilder. Där sticker man ner fina papper som man dekorerar, stämplar, klistrat stickers osv. Nästan precis som ATC. Sen fyller man dom 9 små fickorna med lite smått och gott, tex stickers, te, dekorationer, gem osv Allt platt som går att skicka. Och man skriver ett litet brev som stoppas ner i en av fickorna. 
Så nu har jag gjort min allra första sida. MEN har det svåraste kvar - att skriva brevet. Har ju inte haft brevvänner på typ 100 år. Och vad skriver man som vuxen till en främmande människa ?!?
Aja det löser sig nog! Sen är det färdigt att skickas till den person som man blir tilldelad.
Nyfiken på POCKETLETTER ?
HÄR kan du se Janette Lane's vidos

/Cina


Inga kommentarer: