måndag, maj 12, 2014

Vecka 20 i min A5 filofax

Vecka 20 i min A5 Finsbury

Den här veckan blev jag så inspirerad av en holländsk tjej som använt ett stämpelset 
från Gorjuss girls. Så jag plockade fram en av mina gorjuss stämplar. Stämplade henne på specialpapper och färglade med mina Spectrum Noir pennor. Körde Biltemas dubbelhäftande på baksidan och klippte ut och klistrade fast. 
Det är ju nackdelen med FF papperna, dom är så tunna så man kan aldrig färglägga med markers eller använda vanliga dynor som tex Versafine, Archival ink, distressdynor osv. Men det här fungerar kanon. Till hjärtanen (och andra typer av stämpling) använder jag bara VersaMagic dew drops som är chalk ink.

För dottern och maken kör jag färgkodat med "pluppar" från stickersstället från ICA. Rött för dottern och blått för maken så blir det lätt att hålla reda på och man behöver inte skriva namnet varenda gång. Funkar bra för mig.
Detaljbild på stämpelmotivet och den underbara washitejpen jag vann. Jag stämplade motivet en gång på sidan och sen klistrade jag fast motivet jag målat så fick jag med små detaljerna som är svåra att klippa ut.

*tillägger* Och såklart "dammsög" jag världens scrapbutiker efter setet med Gorjuss stämplarna. Köpte den sista jag hittade på Ebay. Whoohooo :D

/Cina


1 kommentar:

CreaMaria sa...

Fina sidor! Och den där uuuuunderbara washin som jag är så avundsjuk på. ;)