onsdag, maj 21, 2014

Filofax Pennybridge pocket zip


På FB är jag med i en svensk Filofax grupp och efter diverse kommentarer på ett inlägg bestämde jag och en tjej att vi skulle byta våra FF med varandra. Jag har en Saffiano Pocket som jag aldrig tyckt om. Använde den 3 veckor sen avskydde jag den. Så den har legat i sin kartong och samlat damm. Och tjejen hade den här som dammade hemma hos henne. Så nu är jag lycklig ägare av Pennybridge pocket zip (Dom söta dividers följde med och är gjorda av sin fd ägarinna)

Meningen var att jag skulle använda den som plånbok i stället för min Malden pocket. Men när jag stoppat i alla mina saker så kunde jag knappt stänga blixtlåset. Så ut med alla saker och in i min Malden igen :) Jag hade allt för många kort så den blev för tjock. Fler och fler affärer börjar med att slopa sina kort och registrerar medlemskapet på personnr. Hoppas att ALLA affärer gör det snart. Så det enda man behöver är sitt bankkort och id-kort. 
För då flyttar jag över till den här sötnosen igen. Nu får hon ligga här och se söt ut till jag kommer på vad hon ska ha för syfte :)



I går, måndag fick jag leverans från Scrapbruket.se (min favoritaffär nr 1).
4 stycken 6x6" paperpads med underbara och färgglada papper. Dom kommer att bli perfekta till både mina hänglastämplar och Lawn Fawn stämplar.


Bara att trycka på knappen så kommer bladet fram.


Köpte även en ny skalpell, har en Ingvild Bolme, Prima Marketing. Tycker den är helt värdelös och klumpig. Men den här nya gillar jag, man skruvar i bladet från fpk och när man ska byta blad så skruvar man av bladet från fpk. Och den har funktionen som en bläckpenna. Bara att trycka på knappen så åker bladet in när man inte använder den. Superbra för någon som jag som alltid gör av med korkar. Undrar hur många limstift jag förbrukat för jag glömt sätta på korken eller blivit av med den :D
Enda nackdelen med den är att den är rund! Rullar iväg när man lägger den ifrån sig. Det ogillas! Men den skär lätt och bra så jag är jättenöjd med den. 
Det var allt från mig idag. Vi ses snart igen :)
/Cina



Inga kommentarer: