söndag, maj 06, 2007

Flyttrensar

Igår började jag flyttrensa i mitt pysselrum och övriga gömmor. Jisses säger jag bara - hur mycket kan man samla på sig på bara några få år?!? Ja inte blev jag klar heller ;) Jag har under många år samlat på Bukowski- och TY nallar. Nu har jag packat ner allihopa. Det blev en hel sopsäck plus en banankartong full. Fast jag har ingen aning om hur jag ska få plats i nya lägenheten med alla mina små bäbisar *fniss* Att krympa ner antalet saker, möbler och kläder från 4 r.o.k på 104 kvm i 2 plan, till en trea i ett plan på 79 kvm känns nu hysteriskt jobbigt.
Var 17 ska man göra av allt ?!?

Idag har Dottern och jag flyttrensat på hennes rum ! Behöver jag säga att det var nästan värre än mina pysselgrejer. Och då har vi ännu inte sorterat allt jag burit ut i förrådet när hon vägrat städa rummet. Det värsta är att hon får ju inget eget rum i nya lägenheten så redan nu känner jag desperation. Fast det blev en stooor kasse grejer vi ska skänka till hennes fd dagis. Dom blir säkert glada och det känns inte så hemskt som att behöva slänga fina dyra leksaker.
Puhh jag är redan helt slut ;)
/Cina

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi skulle åxa behöva rensa ur riktigt hemma.Även om det medför en del jobb att flytta så är det ju skönt att få rensa ut en massa.
Ta det lugnt och tänk på att vila åxa.
*Kram*