måndag, augusti 10, 2015

I'm a MIDORI Traveler's Notebook girl!!

Ja nu har jag trillat ner i Midori träsket också! Sen jag köpte min fina Fauxdori har jag varit så sugen på att äga en äkta japansk Midori. Som vanligt googlade jag runt och letade var jag kunde hitta en med ett bra fraktpris. Blev så glad att jag faktiskt hittade en butik i Sverige som säljer dom. Ännu gladare blev jag när jag såg att butiken låg i "min" stad. Men när jag tittade närmre på bilderna såg jag att gummibandet man stänger den med var på längden, konstigt tyckte jag för hade aldrig sett gummibandet på det hållet. Och den ville jag inte ha, men av en händelse så var det en tjej på FB som skulle sälja sin som var helt i nyskick. Så jag slog till, eller rättare sagt maken sponsrade så jag kunde slå till *happywife*
Och hon skickade den direkt nästa dag, och vips så var jag ägare till en Midori Traveler's Notebook. Färgen är så underbar, en varm brun färg. Och skinnet olalala så härligt. Tjockt men ändå väldigt formbart. 
Här är skönheten. Det följde med en blank insert (=anteckningsbok) och en linjerad. Jag åkte in till butiken i stan och köpte en till linjerad, en plastficka/folder samt gummiband som används till att sätta fast böckerna i.
Och vad får jag se då? Jo gummibandet satt på rätt håll i butiken!! Så bilden var helt missvisande.

Det blev rispor direkt efter mina långa naglar, när man öppnar och stänger den. Ser verkligen fram emot när den ser riktigt använd ut.

Här har jag 3 inserts i.

Här ser man hur skinnet ser ut på insidan samt där gummibandet sitter fast som man stänger Midorin med.

För inte så länge sedan fick jag den här underbara charmsen i ett pocketletter. Den passade så perfekt in så jag knöt fast den i bokmärket.

Och några dagar senare så bestämde jag mig för att starta en Midori grupp på FB.
Ni är välkomna att bli medlemmar om ni älskar Midori precis som jag. 
Klicka på länken till min grupp, Svenska Midori T N gruppen 
Vi är nu 48 glada tjejer som samlas för att ge varandra tips, råd och dela med oss bilder och inspiration. 
Och vad gjorde jag 1,5 vecka efter det? Jo då åkte jag in till Lexis butiken och köpte mig en svart Midori Regular size till. Antingen är jag galen eller bara en hoarder.
Jag frågade damen i butiken om hon fått ökad försäljning i webbutiken. Och ja det hade hon så jag berättade att jag tipsat mina vänner om hennes butik. Hon blev väldigt glad kan jag säga. Så jag fick en fpk gummiband gratis samt en penna som dottern skulle köpa. 
Så när ni intresserad av att köpa en äkta MIDORI TN så surfa in och köp den här på 
Här kommer bilder på min nya svarta Midori.
Jag älskar deras förpackningar, så enkelt och minimalistiskt. Precis som själva Midorin, enkel och vacker.

Köpte 3 inserts.

Så nu är jag ägare till 2 skönheter. Nu ska jag bara bo in mig i dom och komma på vad för ändamål jag ska använda dom till.

/Cina



Inga kommentarer: