söndag, augusti 16, 2015

Impulsköp de lux - Color Crush planner

Jag har aldrig varit intresserad av en Color Crush planner. När "hysterin" körde igång bland planner & Scrapbook folket så var det inget som lockade mig. Den såg så plastig och billig ut på bilder. Så var jag på Panduro med dottern igår och där hade dom 3 olika. Har varit lite nyfiken på en guldplanner men gillade inte färgen på Filofax i guld. Sen är den väl hopplös att hitta. Hur som helst så var där ingen man kunde titta på så jag frågade tjejen i kassan om jag fick öppna kartongen och titta. Japp där var den, guldig och vacker :) Tur som jag hade så kom maken precis in i butiken (otur för honom) så han fick använda sitt Visa kort. 
Kunde inte bärga mig utan packade upp den i bilen. Och min 17-åriga dotter sa "den är mycket snyggare än filofaxer" ;) Så det får man tolka som den fick bra betyg.


 Nu har jag gått igenom den och kollat alla sidor. Börjar med utsidan och materialet är ingen höjdare och kommer nog att bli full med repor. Kvaliteten är väl ganska ok med tanke på material och pris. Älskar att all metall är guldfärgat och att insidan är rosa.



 Den är tjock och maffig men man får nog plocka ut lite för man ska kunna få plats med annat än månadssidor och veckosidorna. Visserligen följde det med Juli 2015 - December 2016 så alla dom behöver man inte ha i. 
Men jag älskar veckosidorna, precis min stil. Clean & Simple utan massa krafts som klockslag, futtiga rader att skriva på och plats att göra lite enklare dekorering.
Dividersen är jättefina och gillar att det finns månadsregister. Det saknar jag i personal filofaxerna. Och den här dividersen är min absoluta favorit, så fint foto med kamera och detaljerna i guld. 

Månads sidorna var väl ingen höjdare, små pluttar så man kan inte skriva många ord.

Får komma på vad jag ska använda den till och sen återkommer jag med en liten recension.
/Cina


1 kommentar:

Unknown sa...

wow that is a nice review, since I am going larger next year (fingers crossed), I wont be getting this, but I will keep the review just incase I decide to extend the family ;-)