fredag, januari 23, 2015

Man kan visst ha hur många filofaxer som helst!

Idag kom min nya superfina filofax, färgen är helt underbar. MEN så himla svår att fota. Gjorde hur många försök som helst i olika ljus. Men den här bilden är nästan som den ser ut. 
Önskade mig den här av sonen i julklapp, men den hade varit slut ett tag och i tisdags kom den äntligen i lager igen. Jag är ännu en gång en lycklig filofaxägare. Nu står här 7 stycken skönheter och glädjer mig med sina härliga färger.

Nu har jag 3 stycken Original Personal. Försökte fota dom tillsammans men här
blev färgerna ännu sämre. Den i mitten är mörklila lack fast ser blå ut här, den understa är väldigt mörkröd i matt läder men ser lite brun ut. 
Får frågan "vad ska man med så många filofaxer till?" Tja varför köper man en massa olika väskor? Varför köper man en massa golfklubbor? Jo för att man vill och för att man vill byta efter humör eller nytt användningsområde. Dom här 3 har jag köpt bara för jag är helt kär i den här modellen, så kär att jag vill ha dom i olika färger. 
Fast frågan är egentligen varför man behöver förklara för alla människor varför man har så många? Jo för att jag vill - och att jag kan :) Nu kan jag själv tycka att jag behöver nog inte fler - MEN - man vet aldrig :)

Precis som Copic pennorna "varför köpa dessa pennorna när du har ca 200 st andra alkoholmarkers?" Jo för att jag gillar dessa bättre, så lätt är det! 
Mina promarker pennor har jag haft i så många år och dom är inte påfyllningsbara så dom "dör" ju ut av sig själv. Och Copic kostar ungefär lika mycket. Sen känns det väldigt slösigt när jag har ett hundratal Spectrum Noir som jag ångrar djupt att jag köpte. Men dom var ju betydligt billigare så därför köpte jag dom. Ibland är det dumt att snåla. 
Nu har jag beställt 18 härliga Copic till :)
Trevlig helg på er, själv ska jag klappa på min nya filofax
/Cina

Inga kommentarer: