torsdag, september 25, 2014

Höstkort

Hösten är här! Och efter att påbörjat projektet "sortera mina scrapgrejer" så fick det bli ett avbrott på dag 3 med att göra lite kort. Fick sådan inspiration av mina nya papper/stickers/chipboardstickers Sweater Weather från Simple Stories (som jag naturligtvis glömde fota innan jag kastade mig över dom). Så här är två kort i hösttema. 

Kort till min dotters arbetsterapeut som tråkigt nog går i pension.
Och jag visste hon skulle bli glad och uppskatta ett kort från oss.
(och hon blev jätteglad)
Stämpeln är en hÄnglatös som jag färglagt med mina Spectrum Noir markers.
Löven är en Tim Holtz dies (movers & shapers)

Det här kortet ska vår sjuka 82 åriga granntant få. Som sorgligt nog ligger svårt sjuk på sjukhuset.

Ännu en hÄnglatös som jag färglagt. Ekorre med nöt är chipboardstickers som
är från samma kollektion som papperna är. 
Trästjärnor från Gummiapan.se som jag målade med mina Spectrumpennor.
Texten är från ett urgammalt alfabete från QK. Som följde med den där tången, kommer ni ihåg den?
Jösses, man fick nästan gå på gym för att trycka ihop den haha
Tack och lov för utvecklingen som bidrog till smidiga diecuts maskiner.
Blomkanten är en borderstans från EK success.

Nu har jag påbörjat ett kort till min "lille" son som fyller 24 år på fredag. 
Kan säga att det är icke lätt att göra kort till någon som hatar bling
och annat tjafs. Men vi får se hur det går i morgon. 
*I'll be back*
/Cina

Inga kommentarer: