torsdag, juni 12, 2014

Den är HÄR!! Ny filofax har anlänt.


Idag hämtade jag ut mitt efterlängtade paket från England. Det skickades förra onsdagen och skulle ta 4 dagar. Så jag har gått här och väntat, men nu äntligen anlände det. Köpte min nya FF av en engelsk tjej från en filofax grupp på FB. Bara kolla in packtejpen, så himla gullig. 

Så låt mig presentera min nya Filofax Patent Compact i färgen Duck Egg. Visst är den helt underbar *lovelove* Har aldrig sett en compact förr så jag var väldigt nyfiken hur den såg ut. Väldigt små ringar men verkar ändå få plats med en del ändå. Den är så slimmad och blank, riktigt lyxig känns den. Pärmarna är lite "fluffiga" eller vad man nu ska kalla det. 
Enda nackdelen är att där är repor redan i den. Men man får tänka på att jag köpte den begagnad. Hon hade bara använt den några veckor. Och hon påpekade när jag skulle köpa den att där fanns repor. Trodde kanske inte där skulle vara så många. Men jag kan nog leva med det och antagligen gör jag väl fler själv. 

Färgen är magisk och det är samma lack material (patent) som där är i min rosa A5 Domino Patent. Är helt förälskad trots den inte är i skinn. Så det här köpet ångrar jag inte. 
Och så klart var jag tvungen att göra matchande dekorering. Sidorna som följde med var från Juli - December 2014. Men jag hade oanvända sidor från min Aston jag inte använt. Jag gillar inte sidor där klockslaget står i vänsterkanten. Men i detta fallet bryr jag mig inte för alla viktiga tider osv har jag i min A5 Finsbury.

Är så glad att jag köpte den, nu ska den bara presenteras för min make och dotter. Fast väntar nog ett litet tag till ;) Fast min make sa en dag "du får köpa hur många filofaxer du vill" Tack min snälla make, nu har jag köpt 6 stycken :D

Så nu blev det 2 inlägg på samma dag.
/Cina



2 kommentarer:

CreaMaria sa...

Får du verkligen plats i en compact? :-O De är ju så platta.
Färgen är superläcker. Jag såg de nya läckra pastellfärgerna på Åhléns, och jag som inte gillar pastell skulle kunna tänka mig alla tre färgerna. ;)

Frusvea sa...

Maria, jag har aldrig sett en compact innan. Ja ringarna är jättesmå och jag har inte hunnit flytta in i den än :) Ska bli spännande att se om man kan ha mer än kalendersidorna i den. Den lila är också så ljuvlig!