torsdag, april 16, 2009

Längesedan sist



Men nu kommer det äntligen en uppdatering från mig. Min stämpelförvaring är nu klar och jag är supernöjd. Köpte en ny lamineringsmaskin så sen gick det som på räls :) Den värdelösa maskinen fick Kjell & Company tillbaks! Vädret har varit underbart här i Skåne. Oavbrutet med sol och jag njuter. Jag har planterat blommor, jordgubbsplantor och sått morötter. Jag har en liten svacka just nu så sol och trädgård har hjälpt mig att inte falla ner i depressionens svarta hål. Tyvärr påverkas inspirationen när jag har en downperiod. Men nu hoppas jag att min inspiratation snart poppar upp igen.
Det här kortet har jag gjort till kära Jaana som fyller år i morgon. Hipp hipp hurraaaa till dig :)

Motivet kommer från Oxford Impressions. Ramen har jag gjort av bazzil cardstock som jag målade med ett tjockt lager Distress crackling paint. Det tjocka lagret gjorde att ramen böjde sig lite uppåt precis som jag ville. Chalkade lite med mörkbrunt på krackeleringen och på kanterna. Mönsterpappret är skrapat och hackat med en Edgescraper. Och såklart chalk igen ;)
Dom två swirlarna på mönsterpappret kommer från Tingtura.
Lite bling behövdes så det blev två cremefärgade halvpärlor i mitten av blommorna.
På detaljbilden kan ni se hur härligt krackelerad färgen blir - me like !
Önskar er alla en solig och härlig helg
/Cina

5 kommentarer:

Amanda sa...

Vad fint kortet var! ^^ Grattis till Jaana!

Duktig du är som gjort färdigt förvaringen. Det är juh en del jobb med det hela.

Jag har pysslat en del på sista tiden men jag blir liksom aldrig färdig. :oP När jag blivit det lovar jag att visa upp det jag gjort i bloggen. :o)

Gisan sa...

Jättesnyggt kort! Skönt att solen kan hjälpa oss den här årstiden. Kramar...

annmari sa...

wow, det var snyggt

Annika kort & gott sa...

LÄCKERT!!!
kram Annika

Anonym sa...

Underbart fint kort!!!
kram Gunnel