söndag, april 05, 2009

Dumma dumma vår


... och luras på det här sättet! I lördags hade vi +20 grader i skuggan. Alla barnen på gården sprang runt i kjolar och shorts. Jag skurade trädgårdsmöbler, skurade krukor och solade lite ;) På kvällen satt vi i den härliga värmen och grillade. Och idag vaknar man till mulet och 8 grader !!! Så idag fick man ta på sig tjocka tröjan och vinterjackan. Vad är det med vädret egentligen!!!

På pysselfronten har jag ett stort projekt: Ny organisering av förvaringen för mina ez stämplar. Jag har haft dom i A4 pärmar med hårda plastade sidor. Tungt att släpa fram, tjocka pärmar och stämplar som faller av hela tiden. Så såg jag den här strålande förvaringen hos Helena. Tack för tips, hjälp och inspiration :) Så jag har stämplat upp varenda en stämpel, och jag tror det är ca 400 stycken. Ska räkna sen när jag är färdig. Och i fredags så släpade jag iväg min Älskling för att inhandla en lamineringsmaskin. Trots jag var sjuk och mådde riktigt dåligt så bara skulle jag ha en sådan maskin !!

En sida av min sjukdom är mani - och det gör att jag får strålande idéer. Ibland är dom kanske inte så strålande, fast just då tycker jag det ;) Hur som helst så blir jag manisk när idéerna ska förvandlas till praktiskt arbete. Så jag har ända sen i torsdags jobbat på det här. Timme ut och timme in. Inget annat gäller utan man håller på tills det är klart. Och nu är jag på sluttampen. Älsklingen laminerade så maskinen glödde, fast den är ingen snäll maskin. Fortfarande är den värdelös men vi kämpar på. Vet inte hur många plastfickor som blivit förstörda för dom stoppas inne i rullarna och smälter ihop i konstiga skepnader. Det finns enbart en on knapp och en tunn springa där man stoppar in papperna som ligger i plastfickan. Så varför det blir såhär fattar jag inte. Efter ungefär 10 minuter så gav jag upp och sa många fula ord. La mig på soffan och tittade på min mycket tålmodiga och envisa Älskling. Men idag lyckade jag laminera utskurna bazzilpapper som jag ska ha som avdelare i olika kategorier. Och snart snart, typ i morgon blir nog allt klart - åhhh så flitig jag varit *hihi* Men nu är det ju så att jag har 4 CD boxar där alla förvaras i. Men två av dom är knalligt rosa och dom andra är snygga sandfärgade boxar i lite mer lyxstuk. Detta kan man ju inte stå ut med eller hur - nä det måste matcha !!! Så i helgen får min tålmodiga pojkvän köra mig till ikea :)

På bilden är det 4 ATC som jag gjorde till en swap där ATC skulle vara påskäggsformade. Men jag är gammeldags så jag vill ha ATC i sitt ordinarie format ;)

I morgon vill jag ha vår igen !!!!!! *sådetså*
/hårt arbetande Cina

6 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Haha - ja, det där nedrans vädret bara luras hela tiden *muttrar* Men idag fick vi fint igen, men så sa någon att det inte skulle hålla i sig *suck* nä, ett bakslag skulle det visst bli nu då.
Men varför alltså? Jag vill ju ha fint, varmt väder och då ska det vara det, sådetså! =)

Det där med mani är likadant här. Jag går på utredning just nu för att se om det kan vara bipolärt eller ej.
Jag är liksom så - antingen kör jag på i hundranitti, allt går super och tusen järn i elden. Sen faller jag pladask och pallar ingenting, allt är nattsvart och jag är inte värd ett ruttet lingon. =/
Jobbigt också då omgivningen inte kan/(vill?) förstå.
Har också hållt på med sjukskrivning fram och tillbaks sen 9-10 år tillbaka. Plus att jag varit inkopplad i psykiatrin sen tonåren.

Men så är det ju så att jag är överviktig - och det vet ju alla att allt beror på övervikten *sådetså*...
Tyvärr är det många läkare och andra människor som resonerar så.. Och när jag mår #¤%&"=@£$ (<--fula ord..) så orkar jag icke argumentera emot.
Menmen, nu får vi se om det blir någon lösning denna gången.

Bara vi hinner innan min "uppåt-period" för när jag är i den så är jag ju för frisk för att gå till någon seru! =)

Ha de gott! Och tack för att du berättade lite om dig och dina bekymmer!

Kram / Angelica

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Glömde ju säga - jättefina ATC-kort och jag håller med dig, korten ska hålla den vanliga hederliga formen!
/ Angelica

DragonBitch sa...

hej cina.. vilka fina ATC kort du har gjort.. själv så har jag inte gjort ett ATC jätte länge.. men man blir ju inspirerad när man ser dina..
kul att du fått ordning eller håller på att få ordning på dina stämplar.. själv har jag samma system som du nu har och tycker att det är super bra.. men jag har lagt in mina laminderade fickor i en något större plastficka för att inte stämplarna skall trilla av när dom blir slitna i EZ-mounten.....
jag hoppas som du att våren kommer imorn... det är ett trevligt väder att vara brevbärare i..
kram Jessica

Gisan sa...

Vilka härliga kort!
Jag känner igen det där med att man vill ha allt klart med en gång eller helst igår och så ska det ju förstås matcha ;-)
Glad Påsk-kramar...

Helena sa...

Hoppas att värmen återvänt.
Maskinen jag köpte är riktigt bra.
Den finns på Clas Olsson och heter peach.....kostar ca 360 kr.
Det fanns en billigare men jag har lärt mig att köpa billigt kan bli väldigt dyrt.
Jag tycker att du borde gå tillbaka med din maskin.....det måste ju vara nått fel på den.
Jag är inte klar än med min förvaring.
Räknade just och insåg att det kommer att bli 13 ark till att laminera.
Ongrar lite att jag började måla stämplarna men nu när jag börjat blir det inte fint om inte alla är färglagda.
Jag har köpt vita cd-boxar på Ikea.
Tänkte att behöver man utöka sen så borde det gå att få tag i just vita.
Jag har också 4 boxar uppdelade på textstämplar,hÄnglar,magnolia & diverse.....alla är nästan fulla utom för den med textstämplar.
Önskar dig och de dina en härlig påskhelg!
Kram vännen

Helena sa...

Tack för din omtanke vännen.
Det känns bra att det är så många som håller tummarna för att det ska gå bra även denna gång.
Trots det så har jag svårt att låta bli att tänka att nu har vi haft tur och allt har gått bra 4 gånger...kan vi verkligen ha en sån tur en femte gång.
Jaja....på torsdag vet vi hur allt gått.
Ha en skön kväll vännen min!
Kram