lördag, december 24, 2011

God Jul - julklappsprojekt 1

Alla sidorna sitter ihop på botten av albumet så man kan bläddra bland sidorna och använda både fram och baksida. I varje sida är det en öppning i ovankanten som där finns en stor tag man kan dra upp för att skriva på eller sätta foton i.
Bårderna är Tim Holtz dies.


Papperna på sidorna är Bo Bunny, tagsen är från Maja Design.
Albumets framsida. Man öppnar den genom att knyta upp snöret och dra upp nedankanten som är nedstucken under kanten med kugghjuls pappret.
Detalj från pärmens framsida



God Jul kära läsare, hoppas ni haft en härlig och stämningsfull jul. Nu kan jag visa upp mina två projekt som jag har pysslat med den sista tiden. Detta är ett album som min fd svärdotter fick i julklapp. Hon ska åka till London och då tänkte jag att det skulle behövas ett album att sätta in sina foton och minnen i. Det är ett sk Matchbook album.

Andra projektet är ett bebisalbum till min lillasyster som fick en liten gosse nu i julveckan. Fotona ligger i kameran så jag får fixa till dom och lägga upp dom här lite senare.
Nu ska jag fortsätta mysa i soffan och njuta lite till av julen 2011 :)

Inga kommentarer: