onsdag, juli 15, 2009

Tavla 2


Nu är den andra tavlan klar. Lite blekare än den förra, men ändå old-vintage-shabby chic-stuk.
Ramen är ett papper jag skurit ur mittenbiten och satt ovanpå ett textpapper.
Ängelstämpeln i nedre vänstra hörnet kommer från Cherry Pie. Kallan *blomman* sitter på 3D kuddar och inköptes på Pysselpassion. Kvinnostämpeln kommer från Oxford Impression.
Diverse dekorationer som spets, nål, Primablommor, pärlor, en liten metallängel samt en utstansad QK swirl till Revolutionmaskinen.
När allting var klart att klistra på Canvasduken upptäckte jag att jag glömt mäta och skära till papperna INNAN jag började - herrejösses hur dum får man bli ?!?!? Så 0,5 cm på alla 4 sidorna fick skäras bort. Snett blev det, men är ju hemgjord *haha*
Nu ska det bara bli en tur till Ikea så jag kan köpa tavellister.

Njut nu av sommarvärmen !
/Cina

8 kommentarer:

Amanda sa...

Himmel vilka vackra tavlor du gör! Du borde ha en utlottning så jag kan vinna en. :o)
Jag tog ju till slut mod till mig och startade en utlottning av ett armband iaf. Och det verkar som att folk faktiskt vill vara med. :o)

Hoppas ni har det bra i sommarvärmen.
Kram på dig!

am sa...

Va kul att göra sina egna tavlor. Har också gjort en och annan, men inte att hänga på väggarna ;-)

kram am

Helena sa...

Vilka jättefina tavlor du har gjort.=)
Det är en uppstammad rosmarin på bilden.
Den doftar helt underbart när man sitter bredvid den.=)
Ha en fin dag vännen & hoppas du hittar en massa fint på Ikea.
Kram

Mindi sa...

Åh så fina tavlor du gör. :)

Kram på dig!
M I N D I

Malin sa...

Å sååå fin!!

Ha en härlig söndag!!

kraM!

Gisan sa...

Mycket fin den här med! Kramar...

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Majj gadd vilka konstverk!



Och när är det dags för utställningen då???

De är himla fina tjejen! Så dekorativa och så smart att sätta upp dem på tavellist. För just det är något jag kan sakna - att jag hinner inte njuta av mina alster eftersom de kommer nya som ska ta plats.. Men med en tavellist har man ju plats till lite fler alster!

Måste ju säga grattis till din KAOS också! Grymt fin var den!
Och din shopping var ju inte fy skam i heller... (liiite avis.. *ler*)

Hoppas allt är bra med dig, trots det sunkiga vädret.. *suck* Körde förbi din hemstad häromdan och inte f-n var det finare väder där i heller... *ler snett* Vart har det fina vädret tagit väggen?!

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

Malin sa...

Jadu...varför snappar barn endast upp svordomar kan man undra haha! Jag tycker mig höra ett "jävlar" rätt vad det är oxå...varför kan han inte bara säga typ "hjärta" eller "lillfis" istället! Dom orden använder jag oftare än svoprdomarna tror jag haha=)

Kram!