lördag, augusti 16, 2008

Buketten


Jag fick äran att dekorera min Systers brudbukett. Fattar inte att blomsteraffärerna kan ta upp mot 1500- 2000 kr för en brudbukett - sjukt tycker jag!
Hur som helst beställde jag en bukett i en av våra blomsteraffärer här i byn. Beställde 20 vita rosor som skiftade lite i grönt. Sen tog jag jättevackert prydnadsgräs som jag har planterat i trädgården och stack ner några sådana på tre ställen. Dom är grön och vita med smala blad så dom spretade upp ovanför rosorna. Köpte silverfärgade pärlor och silvertråd. Trädde på pärlorna med rätt långt emellan och snurrade tråden så pärlan skulle bli där. Gjorde två långa pärltrådar som jag sen "draperade" ovanpå och lite emellan rosorna. Köpte några meter ljusgrönt organzaband i två olika bredder. Virade hårt det breda bandet runt stjälkarna och lät några bitar hänga kvar. Sen lindade jag det tunnare bandet utanpå två ggr så det blev 4 tunna ändar som hängde ner över handen. Och vips så fick man en brudbukett för ca 500 spänn istället. Min Syster tyckte om den och det var ju det som var huvudsaken :)
hennes blogg kan ni se så fina dom är när dom blev fotograferade i klosterträdgården.
/Cina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin bukett - så ljuvlig :-)

Kramar
/Carina

Gisan sa...

Mycket vacker bukett! Kramar...

Sanna F sa...

Jätte vacker bukett!