onsdag, januari 30, 2008

FOTOSTÄMPLAR

Det var så längesedan jag använde mina fotostämplar. Men nu kom dom fram ur gömmorna.
Dom är helt underbara!! Köpte dom från Oxford Impressions.
Det är lite pilligt men värt jobbet. Egentligen ska dom stämplas på glossypapper men sånt har jag inte så det fick bli fotokartong.

Att stämpla med fotostämplar:

Skaffa en Brayer - en slags gummiroller. Man rollar på stämpelfärgen för att den ska tränga in i dom mycket fina spåren i stämplarna. Ibland kan man inte ens se dom med blotta ögat.
Köpte min på panduro men vet att Inkywings har haft tidigare.

Ultimata dynan är VERSAFINE!! Helt perfekt till smådetaljerade stämplar och fotostämplar. Jag har provat många olika men ingen har fungerat som denna.

1. Börja med att rengöra stämpeln noga. Torka med något som inte luddar. Ibland får man ta några bitar tejp och dra bort mikroskopiska dammkorn eller annat smått skräp.

2. Rolla på färgen, noga! På kortet jag gjort har jag använt Versafine i Sepia.

3. Stämpla på pappret och ha en musmatta under.

4. Håll stämpeln absolut stilla men tryck kraftigt över hela stämpeln flera ggr.

5. Lyft stämpeln sakta utan att rubba. Jag brukar börja med att lossa den i överkanten och sen sakta upp så underkanten lyfts sist.
Visst är det väl så vackert med fotostämplar - på glossy ser det ut precis som ett foto.
/Cina

5 kommentarer:

Elzie sa...

Låter spännande, men lite pilligt, som du skrev. Blir nog att jag håller mig till mina gamla vanliga stämplar, tror jag *s*.

Tittade på dina DT-alster och dom var jättefina. Fulkort?!?! Inte alls, snyggt och lite annorlunda.
Hoppas du har en bra onsdag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Underbart kort,Cina! Gillar fotostämplar men jag tycker de är svåra att använda. Tack för tipset.
Ha det bra!
/GunnelA

Annika kort & gott sa...

Det här kortet känns väldigt mycket som Cina, det är sååå snyggt dessutom!

kram Annika

Scrapparazzi sa...

Gud så SNYGGT!!!!! Saknar ord :)

Sanna F sa...

Jätte fint kort!!! FOtostämplar är så snyggt!