söndag, oktober 29, 2006

Julkortsdags


Så har vi haft julonlinehelg på vår pyssliga lista. Och en utmaning var att göra ett julkort med
en stämpel som man i vanliga fall inte använder till julkort. Så jag gjorde ett lite alternativt julkort ;) Jag är inte så förtjust i julkort med rara små tomtar som skuttar omkring och älskar julen ;)

Så det blev ett jul/vinterkort med en av Crafty Individual stämplarna. Tja kanske inte så juligt, men kul att göra det iaf :) Papperna är från nya collectionen från Basic Grey, stjärnan är en röd chipboard stjärna som jag använt en nagelfil för att få lite "old finish" på. Texten är gjord med magnetstämplar från Making Memories. Jag har använt silver Stickles på vingarna och runt bokstäverna.

Tyvärr har Cherry Pie haft stängt i sin leverans denna veckan pga flytt. Men nästa vecka lovade hon att ta hand om vår beställning :) Jag uppdaterar er här i bloggen när jag får besked från USA att den är på väg!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart julkort Cina!!!

Anonym sa...

Jättefint kort, fast man inte spanar en endaste lilla tomteluva :D

Anonym sa...

Klart jag hinner göra fina grejer med "dina" stämplar med ;) Dom släpper jag inte i första taget.. har redan ideér.. hihi..
Kul att du gillar mina kort, jag blir så glad!
Förresten så måste inte julkorten vara gulliga.. har några helt ogulliga på gång!! :D

kram kram

Anonym sa...

Å vilket fint kort!!

Kram

Anonym sa...

Kortet är jättefint! Visst är det så att inte alla kort måste vara med små gulliga tomtar...

kram Annika

Anonym sa...

Vilket underbart kort Cina! Gud, vad du är duktig!!!

Kram
Paula

Stamparina sa...

Jag tycker det här kortet är finare än 10 tomtekort
tillsammans!!! så det så, bra jobbat! URFINT är det och stämpeln är också väldigt tjusig.
Kram Carina

Frusvea sa...

Tack alla söta ni för era fina ord om mitt julklapp. Åh så glad jag blir :)

Puss & Kram
Cina

Frusvea sa...

rättar: hallåå julklapp var det inte - det var ju JULKORT :D
Hmm borde nog sova nu när klockan snart är 3.00 *fnissar sömnigt*