tisdag, juni 15, 2010

Scrappat och annat





Hallååå, kommer ni ihåg mig?! Längesedan jag uppdaterade här med lite pyssel. Det har varit mycket nu med skolavslutning och så har jag inte mått bra på ett par dagar. Men jag har även pysslat lite. Två LO`s till 140 årsalbumet och 2 ATC. "Tantklubbens" swaptema var denna gången DJUR. Idag får ni bara se 2 stycken, vet inte om dom andra i vår "klubb" kikar in här då och då. Så dom får minsann vänta till som ramlar ner i deras brevlåda.

Och så var det 2 sidor till albumet. Den ena är med min mamma och min systers son på en semesterdag. Den andra är i 50-tals tema. Mina föräldrar träffades 1957 så jag tyckte det blev ett bra tema. Dom var/är stora Elvis fans så jag fick klämma dit ett Elvis foto. Dock inte live ;) Bilden är tagen på en stor staty på Ölands Djurpark, tyckte han såg så cool ut :) Klämde dit en silverkrona på fotot. För han är "still the King". Siffrorna/bokstäverna är chipboard jag har målat med promarker och sen glossy accent ovanpå det. Skorna är mina mammas som hon använde när hon var ung på 50-talet. Fick dom av henne för många år sedan, och jag vårdar dom ömt. Dom är så snygga, och passar faktiskt mig. Men åh majj gadd, mina fötter dör efter 5 minuter på mina fötter som bara tycker om så platta skor som möjligt hahaha.

Det var allt från mig, nu iväg till pysselbordet igen!

3 kommentarer:

Jaana sa...

Jag bara ä-l-s-k-a-r bambin !
kram på dig !

Gisan sa...

Du har verkligen ett brett register på ditt skapande =) Kramar...

frubards pysselkök sa...

Du kan ju göra annat än kort och ATC :-) Tänk att du har kvar din mammas skor från 50-talet. Jag får ont i fötterna bara av att titta på dom...
ATC´n med ugglan tyckte jag var super duper!!!

Kram från lappkärringen Kikki