söndag, december 13, 2015

Carpe Diem - Simple Stories planner



Okej jag föll för grupptrycket!! Jag har köpt en Carpe Diem A5 planner från Simple Stories. Ännu ett scrapföretag som har hakat på planner trenden. Fast Simple Stories har ju gjort så många olika scrapalbum så det känns logiskt att dom även skulle göra planners. Såklart var det i FB gruppen dom dök upp och jag blev sjukt sugen på en. Jag älskar Simple Stories papperskollektioner, dekorationer och alla Sn@p produkter.

Så här är den Carpe Diem i färgen Platinum. Såg många unboxing videos på Youtube på just den här färgen innan jag klickade köp. Och den är underbar!! Den är inte silvrig som man ser på många videos och foto. Utan härligt champagne guld. Den påminner väldigt mycket om Color Crush både på utsidan och insidan.
Men i betydligt bättre kvalitet och material. 
Känns inte som dom bara spottat ut tusentals planner utan att engagera sig i material osv.
Blev så glad att jag hittade den i Sverige, annars hade jag inte köpt den.
Denna är inköpt på Skaparlusten.se

Köpte även Ephemera pack och sifferstickers. Ångrar att jag inte köpte 2 paket siffror.
Plannern är odaterad och jag har inte så pass små sifferstämplar. Men får ta det lite senare.

Kunde inte hålla mig så jag var tvungen att dekorera Januari månadssidorna
och första veckan i Januari. Det enda jag inte gillar är papperskvaliteten. Veckopapperna är lika tunna och eländiga som både Filofax och Kikki K papperna.
Där vinner Color Crush stort som har underbara sidor. 

Konstigast av allt är att månaderna börjar med söndag men veckosidorna börjar med måndag som vanligt. Märklig logik. Jag hade blivit knäpp av att ha månaderna med start söndag så jag satte washitejp och stämplade med StaZon dyna veckodagarna.

Så nu längtar jag till 1 Januari 2016 så jag kan börja använda den :)
God Jul kära läsare för nu blir det nog ingen uppdatering före jul.
Sen ser vi fram med ett härligt pysselår 2016 och många planners :)
/Cina



Inga kommentarer: